Zašto Chip Tuning?

Chip tuning je najbrži, najjednostavniji, najsigurniji i najjeftiniji postupak kojim možete vašem ljubimcu da podarite još dodatne snage. U zavisnosti od vrste motora (dizel, benzin, turbo dizel, turbo benzin) varira učinak chip tuninga. Turbo motori (dizeli i benzinci) imaju najveći stepen poboljšanja performansi i on je otprilke 25%, dok obični atmosferski motori imaju oko 10%.

Koliko traje postupak?  Zavisno od kontrolne jedinice (ECU) od 45 min pa do 4 h.

Sigurnost postupka?  SM chip tuning izvodi programiranje sa visoko profesionalnom opremom kako u EPROM varijanti tako i u OBD i BDM postupku. Iskustvo od 10 godina je velika garancija kvaliteta.

Šta je EPROM varijanta?  Neki modeli (otprilke do 1998.) imaju EPROM memorijsko kolo u svom ECU-u. To kolo se fizički mora zameniti sa novim (poboljšanim) EPROM-om, što znači da se ECU mora rastaviti. Nakon toga Vama ostaje orginalni EPROM.

Šta je OBD varijanta?  To je postupak gde nema rastavljanja ECU-a. Upisivanje se vrši preko kablova koji se priključuju na OBD konektor koji poseduje većina automobila od 1998 god. Podaci se upisuju u ECU preko laptopa.

Šta je BDM varijanta?  To je postupak gde se mora otvoriti ECU, i na posebne konektore na samoj štampanoj ploči priključiti jedinstven interface koji se koristi za pisanje i čitanje podataka iz takvog ECU-a.

Šta se dešava sa potrošnjom?  U većini slučajeva ostaje ista ili čak manja ako se auto umereno agresivno vozi. Kod visoko forsirane vožnje potrošnja je veća nego pre chip tuninga, što je rezultat povećanja snage motora. Potrošnja se maksimalno može povećati u postotcima shodno dobitku snage pri ekstremnom režimu vožnje. Kod svakodnevne vožnje nema promene potrošnje.

Šteti li chip tuning motoru?  Sama fabrika je ostavila prostora da se snaga može po potrebi povećati remapiranjem ECU-a. Većina fabrika u svojoj ponudi motora ima potpuno iste motore kod kojih je jedino razlika u sadržaju chipa u ECU. Tako se tržistu nudi veći broj motora koji se razlikuju u snazi, a razlika je dobijena fabričkim chip tuningom. Što se tiče atmosferskih motora kod njih chip tuning može samo da poveća vek trajanja motora jer obogaćuje smešu i time smanjuje EGT, odnosno temparaturu na izduvu. Efekat chip tuninga na ovakvim motorima je više nego pozitivan. Kod turbo motora stvar je malo komplikovanija. ECU kod njih kontroliše i pritisak turbine tako da se tuningom osim goriva moze povećati i količina vazduha. Samim tim je i razlika u dobitku na snazi veća u odnosu na obične motore. Preteranim povećavanjem pritiska turbine može doći do mehaničkog uništenja motora, pa je umerenost najveći prijatelj turbo chip tuninga. Kod ispravno uradjenog remapiranja nema štetnih efekata po motor.

Mogu li posle chip tuninga da idem na auto dijagnostiku?  Naravno! Chip tuning nema veze sa dijagnostikom. Sve ostaje kao i pre prepravke.

Zašto onda fabrika nije izvukla svu moguću snagu iz motora?  Ima više razloga. Automobil koji fabrika prodaje mora biti testiran na sve moguće geografske i meteorološke uslove. To zapravo  znači da fabrici nije bitno hoće li se auto voziti na Tibetu (velika visina), Havajima (nivo mora), Aljasci (niska temperatura) ili u Sahari (visoka temperatura). On je testiran tako da radi na svim nadmorskim visinama, kao i na svim temparaturama vazduha, bez obzira na vlažnosti i pritisak. Da bi to postigli oni rade optimizaciju software-a u ECU a ne maksimizaciju, tj. uzimaju postotak snage da bi dobili apsolutnu sigurnost u radu motora pod svim uslovima. Još jedan od razloga je ECO norma koja se mora poštovati. Kad je motor nov, chip tuning ne remeti količinu štetnih materija u izduvnim gasovima, ali kako motor stari (više prelazi) pojavljuju se problemi sa štetnim materijama. Da bi fabrika produžila upotrebljivost u sklopu ECO normi radi opet optimizaciju i time motor duže ostaje u granicama koje su propisane za ECO standard.

Šta je sa garancijom na motor?  SM chip tuning kao i sve firme širom sveta ne daju garanciju na motor. Razlog za to je nemogućnost da se proceni stanje motora pre chipovanja. Garancija se može dati uz odgovarajuću doplatu i slanje automobila u poseban servis gde se mora vršiti procena samog stanja motora. Ove stvari su neophode da se ne bi pravila zloupotreba chip tuninga, jer uzmimo pretpostavku da neko hoće da radi chip tuning na motoru koji je na samom “kraju” i plati čip xxx eura, dobije garanciju na motor i posle toga namerno isforsira motor i za cenu čipa dobija generalnu popravku motora. Takvu praksu na našim prostorima veoma puno bi praktikovali da se garancija može dati bez dodatne doplate. Stoga Vam je jasno zašto ovako moramo da radimo. Mi dajemo garanciju na našu delatnost, tj. chip tuning i svi problemi koji se jave u toj oblasti biće otklonjeni pod uslovom da niko nije dirao ECU osim nas, kao i da nije prošlo više od 3 godine od chip tuninga.

Šta ako dovedem još par drugova da uradimo chip tuning?  Postoje razni popusti na osnovnu cenu za odabrani model automobila. Zavisno od modela varira i popust od 10 do 20 %. Takodj, postoji i mogućnost da mi dodjemo u Vaš grad ako okupite dovoljan broj zainteresovanih automobila za čip tuning.

Moj model automobila nije u vašem katalogu. Zašto?  U katalogu su modeli koji se najčešće chipuju.  Nemoguće je predstaviti svaki model i sve automobile na tržištu. Molimo Vas da nas u tom slučaju kontaktirate.

 

Copyright by SM chip tuning.